© Dirah

hate? benci?
Posted on Ahad, 15 Januari 2012 at 5:08 PG.


Benci? Satu perasaan yang aku cuba elakkan untuk semua orang terutama orang-orang yang aku sayang. Tapi, kadang-kala mereka inilah yang cuba mencari sebab untuk aku timbulkan rasa benci tu pada mereka. Antara tanda-tanda aku mula membenci seseorang:

1. bile berbual, aku elakkan dari melihat mukanya. melihat anak mata apatah lagi. aku akan larikan pandangan aku ke tempat lain. pendek kata, tengok lubang jamban pun aku sanggup dari tengok muka dia -,-

2. aku takkan ambil tau langsung tentang dia. mana dia nak pergi, dah balik ke belom, dah makan ke belom, sihat ke tak. kalau demam, dah makan ubat ke belum? takde satu pun yang aku akan tanye tentang dia. pi lantak sama dia -,-

3. bile reply text, aku akan taip seringkas mungkin dan yang pasti, aku takkan bertanye satu soalan pun padanya.

4. aku akan mencipta seribu satu alasan untuk tidak membuat sebarang aktiviti jika dia ada sama.

5. aku tidak akan lagi bercerita atau mengadu sebarang masalah aku padanya. lebih baik aku pendam sendiri asalkan tidak bercerita pada orang yang aku benci.

So, andai katalah wujudnya tanda-tanda ini pada kalian, mintak la maaf secepat mungkin dekat aku ataupun aku takkan ampunkan kalian. :p haha so baik segera bertindak sebelum Tuhan menjemputku :'> kayy assalamualikum ♥